Teendők radiátorcserénél:
A radiátorcsere elengedhetetlen a következő esetekben: kilyukad a radiátor, nem fűt tökéletesen, esetleg elöregedett vagy a lakásfelújítás során a cseréje mellett döntünk, esztétikai okokból.
Az épületek szekunder fűtési rendszere a Társasház osztatlan közös tulajdona, ezért azon beavatkozást végezni a Közös Képviselő hozzájárulása nélkül nem lehet. Távhőszolgáltató a rendszer ürítését, vagy azon végzett bármilyen munkát csak a Közös Képviselő megrendelésére végez.
Első lépésként a tervezett fűtőtestcserét jelezni kell a felhasználói közösség képviselőjének. A költségosztóval felszerelt radiátor cseréje esetén a költségosztó átszereléséhez a Közös Képviselőn keresztül a költségosztót üzemeltető céget kell megkeresni.
Második lépésként a Közös Képviselő hozzájárulása után a Távhőszolgáltatót kell felkeresni és írásban kell felé jelezni a radiátorcsere tényét, valamint a lecserélni kívánt radiátorok méreteit (típusa, anyaga, tagszáma, bekötési távolsága, és melyik helyiségben található). A radiátor csere kérelem formanyomtatványt itt töltheti le. Ezek után a Szolgáltató javaslatot tesz az újonnan felszerelhető hőleadók típusára és teljesítményére, amit írásban eljuttat a fogyasztóhoz és a Közös Képviselőhöz is.
A radiátorcserét mindenképpen szakemberrel szükséges elvégeztetni, mivel a fűtési rendszerbe történő beavatkozás, ha nem szakszerű, más fogyasztónak fűtési hibát, szélsőséges esetben fűtési elégtelenséget okozhat. A beépítendő radiátorok hőleadásának, hőteljesítményének megközelítőleg (+/- 5%) azonosnak kell lennie a lecserélni kívánt radiátoréval.
A fűtési hálózat ürítése, töltése
Az épületen belüli fűtési rendszer a Társasház/Lakásszövetkezet osztatlan közös tulajdona, annak üzemeltetése a tulajdonosi közösség feladata, így az azon végzendő munkákra megrendelést csak a Társasház/Lakásszövetkezet hivatalos fogyasztói képviselőjétől fogad el a távhőszolgáltató.
Az ürítés-töltés megrendelését a tervezett munka megkezdése előtt minimum 2 munkanappal a távhőszolgáltató részére el kell juttatni az alábbi lehetőségek egyikére:
- Elektronikusan (e-mail): vezenylo@vpkozuzem.hu
- Személyesen: Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. 8100 Várpalota, Fehérvári út 7. szám alatt működő távhő ügyfélszolgálata
A leürítés megrendeléséhez honlapunkon található letölthető dokumentumok menüben a „Munka megrendelő-leürítés” nyomtatványt kell használni.
Az épületben, a lakásokban a felújítási munkák miatti ürítéseket május 16. és augusztus 31. között tervezetten, az épületen belül előre egyeztetett időpontban, maximum 2 hetes időszakra szükséges elvégeztetni. A Szolgáltató az előre egyeztetett ürítésen felül ezen szolgáltatást a felhasználói berendezések meghibásodása, korszerűsítés elvégzése esetén az épületrész Tulajdonosa (díjfizető), vagy a Felhasználó képviselőjének kezdeményezésére a közös képviselő engedélyével teljesíti.
A Szolgáltató a Felhasználó közös képviselőjének kérésére a fűtési rendszert leüríti, illetve a munkálatok befejezését követően a rendszert feltölti.
A fűtési rendszer ürítése minden esetben díjköteles
A leürítés-visszatöltés, valamint légtelenítés költségét a Megrendelő/Díjfizető a távhőszolgáltató felé köteles a munka megrendelésekor kiegyenlíteni a honlapunkon közzétett, mindenkor érvényes díjak figyelembevételével. A munka megkezdésének feltétele a számla kiegyenlítése.
A díjköteles ürítésre vonatkozó egyéb feltételeket az Üzletszabályzat 9. sz. melléklete tartalmazza.
Illegális leürítés
Az ürítési tevékenység csak a Felhasználó Képviselőjének vagy a közszolgáltatási szerződésben megjelölt megbízottjának írásbeli engedélyével, a távhőszolgáltató vagy megbízottja által végezhető.
Használati melegvíz mérőórák áthelyezése:
A használati melegvízmérő készülékek a kifolyási pontokon vannak elhelyezve, a mérőhely kiépítése a felhasználó feladata. A kiépítést és annak dokumentált átvételét követően üzemeltetésük, karbantartásuk és hitelesíttetésük távhőszolgáltatói kötelezettséget és költségviselést jelent. A mérők a felszerelést követően illetéktelen beavatkozás, leszerelés megakadályozása céljából plombával ellátottak. A plomba megsértése szerződésszegésnek minősül, amelyért a díjfizetés kötelezettje köteles a távhőszolgáltató részére pótdíjat fizetni. A pótdíj mértékét a 3/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet 16. § (5) bekezdése szabályozza.
A mérő leszerelését, áthelyezését megelőzően a Felhasználó köteles azt bejelenteni a Távhőszolgáltató részére. Ilyenkor szakembereink előre egyeztetett időpontban kimennek a helyszínre és jegyzőkönyvben rögzítik az adott állapotot, majd azt követően eltávolítják a plombát. A szerelést követően a megadott időpontban ismét kimennek, és amennyiben megfelelőnek találják a mérő beépítését, díjmentesen újra leplombálják.
Fűtés indítása, illetve leállítása
Fűtési időszak a szeptember 15. és május 15. napja közötti időszak. A fűtési idény október 15. és április 15. közötti időszak.
A fűtési időszakban a Szolgáltatónak rendelkezésre állási kötelezettsége van, ezen belül a fűtési idényben fűtési kötelezettsége van.
Szeptember 15 – október 15. és április 15 – május 15. között a Távhőszolgáltató azokat a hőközpontokat helyezi üzembe, vagy működteti tovább, ahol a felhasználók legalább 50%-a a közös képviselőjén keresztül hőfogyasztási igényét a Távhőszolgáltatónak írásban bejelenti. A felhasználói közösséggel kötött eltérő tartalmú megállapodás hiányában Távhőszolgáltató kérés nélkül akkor indíthatja el a fűtési szolgáltatást, ha a külső hőmérséklet három napon keresztül a +14 oC vagy egy napon a +12 oC napi átlagot nem haladja meg. Kérés nélkül megszünteti a fűtési szolgáltatást, ha a külső hőmérséklet napi átlaga a +16 oC-ot meghaladja.
Fűtőmű telefonszáma: 88/479-018
E-mail: vezenylo@vpkozuzem.hu